STRONG GIRL
ʟᴀʏᴏᴜᴛ ʙʏ © ᴍ ᴏ ᴄ ʜ ᴀ
The layout was made specially for me.
All links open in a new tab.

 Lately...


Taktau la apa routine aku kebelakangan ni. Yang aku tau aku cuma terperap dalam bilik. Taknak keluar ke? Bukan taknak, tapi mmg langsung takde hati untuk keluar dari bilik. Jangan tanya aku tak mandi ke yg tak kluar bilik tu. haihh, Macamni, dalam bilik dah ada toilet so lagi bertambah tambah malas and takde hati utk kluar dari bilik. Kadag turun dapur sebab penat sgt dengar mama duk jerit2 panggil suruh tolong masak. Time masak tu boleh je gurau senda dgn memey and mama. Bila tetiba teringat, secara automatik mood aku mati. Habes masak semua terus blah naik bilik. 5 minit kemudian dgr la mama jerit2 panggil suruh makan. Hahaha, secara jujurnya, aku makan nasik dua hari sekali je, tu pun sikit je sebab kadang bila teringat memang selera makan akan mati serta merta. Bukan tak lapar, lapar tu lapar, bila nak makan je aku suka tangguh "ahh satgi la makan, 5 minit lg.." 5 minit aku be like 10 years.. Hahah. Bila duk tangguh2 ni, tiba2 dihujani rasa sakit siksa semua ada. So, selera makan td pun terus terbang. Hari demi hari memang mcm tu je. Dua hari sekali baru makan nasik bukan sebab mama siksa aku tak bagi makan. Tapi, masalah jiwa yang buat aku jadik macamni. kalau nak keluar bilik pun takdak mood and malas. Apetah lg nak kluar rumah, jejalan ke shopink ke? tu dah memang pangkah awal2. Sampai aku jemu dgr mama beleter ayat yang sama " hg ni tak syok la, orang ajak keluaq takmau keluaq. tengok keluarga orang lain, setiap kali keluaq, semua ikut. hg ni nak jadik apa la dik oi. Makin hari makin teruk bla bla bla " Macam biasa, dah lali dengan leteran tu, aku cuma lemparkan senyuman hambar dkt mama sambil cakap "takde mood la ma, malas la. lain kali la." Dari pagi ke siang, dari siang ke malam, dari malam ke tengah hari, aku hanya terperuk dalam bilik. Alah, kalau aku sakit sgt, aku bukak jendela bilik, panjat tebing, pastu tengok langit. Tenang dua minit, pastu kembali serabut. Hahaha, kalau lama2 macamni, boleh rosak hidup. Tapi  nak buat cemana? Perlukan masa ler. Tak boleh nak terus nak okay secara serta merta. Aku bukan manusia yang takdak perasaan. Manusia yang penuh perasaaan ni.......... 
"Lately..." was Posted On: Sunday 21 December 2014 @19:01 | 0 lovely comments

| Newer posts»

Copyrighted © TeaCakeHouse. All rights reserved. Thank you.
View with Google Chrome in a 1280 x 800 SR. Inspired by Kaith, Images from Cursor from Images from

ʟᴀʏᴏᴜᴛ ʙʏ © ᴍ ᴏ ᴄ ʜ ᴀ